Het verkopen van iets wat mensen niet goed kennen is lastig.
Het verkopen van iets wat mensen voor het eerst horen is nog lastiger.
De verkoop van iets wat mensen niet weten en je ook niet in detail kunt beschrijven, is het verkopen van een bezoek aan een Escape Room.

Wij hebben 21 bruikbare tips opgesteld, zodat jij meer klanten naar jouw escape room trekt!

Wat is het probleem van een bezoek aan een Escape Room verkopen?

Probleem 1: Je kunt niet beschrijven wat er in zit, het is een geheim. Wanneer je een bezoek aan een Escape Room verkoopt kan de klant pas na de transactie weten hoe het was.

De vraag is hoe kun je iemand overtuigen die niet weet hoe het is?

Probleem 2: Het is een eenmalige verkoop.

Kijk, je besteed al je tijd, energie en geld om de klant aan te trekken en zelfs als hij / zij hadden geweldige ervaring had …

… Je kunt jouw kamer maar een keer aan dezelfde persoon verkopen (Er zijn altijd uitzonderingen).

Dit is een beetje triest.

Nou, als je meerdere kamers hebt, kun je meerdere kamers aan dezelfde klant verkopen, maar het feit is:

De meeste Escape Room operators hebben slechts één kamer.

Hoe ga je deze twee problemen op te lossen?

Lees verder of laat jouw e-mail adres achter voor meer tips!

[gravityform id=”1″ title=”false” description=”false”]

Consequent nieuwe klanten aantrekken voor uw Escape Kamer is van vitaal belang voor de groei van uw bedrijf (en misschien overleving).

21 tips om klanten aan te trekken voor jouw escape room:

1: Bied een gratis mini-game

Gratis Stuff Werkt!

Het is bijna altijd een goed idee om je klanten iets gratis te geven.

Dit is wat je kunt doen:

Het opzetten van een mini-versie van het spel (10-15) minuten, en laat mensen het gratis proberen.

In feite, kun je hier uitstekend mee adverteren: ‘Speel Gratis Onze Escape Room’!

Als ze het leuk vinden, haal je hoogst waarschijnlijk nieuwe klanten binnen.

Nadat ze de gratis game hebt gespeeld …

… Ze weten dat ze je verschuldigd zijn, en ze hebben meer kans om de volledige versie te proberen!
2. Aanbod geld terug garantie

Vertel ons waarom en wij zullen u het geld terug te geven!

In feite zullen heel weinig mensen gebruik maken van dit, maar het toont vertrouwen in de kwaliteit van de escape room.

Hoewel gratis spullen zichzelf verlopen, moeten we wat reclame maken om dingen te gaan doen!

Hoe kan ik bezoekers aan mijn Escape Room website te krijgen?

3. betaalde online advertising

Escape Room Google-advertenties

Als u niet beschikt over online advertentie-ervaring, dan is hier wat je moet weten:

Er zijn talloze manieren om online geld te besteden, maar heel weinig manieren om geld efficiënt te besteden. Tenzij je precies weet wat je aan het doen bent – spreken professionals.

4. Gebruik SEO

Ik weet zeker dat je ervan hebt gehoord.

Er zijn talloze tips en trucs online.

Maar hier is een stukje advies:

Zorg voor een goede inhoud, en je wordt beloond.

Door goede bedoel ik twee dingen:

1. Het is nuttig en waardevol voor uw klanten.

2. Het is SEO geoptimaliseerd.

Hier is een klein voorbeeld:

Denk na over uw klanten.

Wat zijn hun belangen?

Waar zouden ze online naar op zoek gaan?

Als uw klanten zijn voornamelijk toeristen – misschien zullen ze op zoek zijn naar meer entertainment in uw omgeving.

Als dat zo is – schrijf over entertainment in uw omgeving. Als dit goed wordt gedaan, zal uw content potentiële klanten aan te trekken.

5. Krijg lokale bloggers die schrijft over jouw room in hun blogs

Bied hen een gratis spel in ruil voor een beoordeling op hun blog.

Of zelfs beter – bied hen een betaalde spel, zodat hun beoordeling niet wordt bevooroordeeld.

6. Facebook tagging

Veel van de Escape Rooms maken foto’s van de spelers nadat ze de quest voltooid hebben.

Deze foto’s krijgen meestal geplaatst op de website van de kamer of Facebook-pagina.

Maak een extra stap:

Tag uw klanten, of vraag hen om zich te taggen.

Dit zal geplaatst worden op hun nieuws-feed en veel van hun vrienden zullen het zien.

7. De foto verzenden via e-mail

In plaats van de foto op Facebook, voeg uw logo toe en stuur het naar uw klanten via e-mail.

8. Kom in de lokale media

Als je een eerste Escape Room in het gebied, heb je een goede kans op het aantrekken van de lokale radio / tv / krant journalisten.

Mensen zijn van nature geïnteresseerd in het mysterie rond de ontsnapping kamers, dus gebruik dat in je voordeel! .

9. Zorg voor Tripadvisor

Het is uitgegroeid tot een van de belangrijkste platforms.

Zorg ervoor dat jouw Escape Room zichtbaar is en goed gepresenteerd op Tripadvisor.
10. Remarketing

Als er slechts één ding dat je van plan bent (of budget) om online te doen, dan is dit wat je moet doen.

Heb je gemerkt dat nadat u een bezoek brengt aan een websites dat je overal hun advertenties ziet?

Dit is remarketing en is zeer effectief.

Google naar “remarketing” of spreek met uw online reclamebureau over de mogelijkheden.

Hier is een catch:

Remarketing werkt alleen als u al bezoekers op uw website heeft?. Wij zorgen voor meer bezoekers op uw website!

Laten we nu eens kijken hoe kun je adverteren Escape Roomre offline.

11. Bevorder uw concurrent

Klinkt gek?

Hier is de deal:

Cross selling!

U verwijst klanten naar de concurrent, concurrent verwijst klanten naar u terug!

12. Adverteer voor toeristen

Als uw escape room zich toevallig in toeristische plaats bevindt maak dan reclame voor uw Escape Kamer Game in de vorm van een flyer. Of voeg jouw escape room toe aan de kaart van de plaats.

13. Verdeel uw flyers in toeristische plaatsen

Nogmaals, je Escape Room moet zich in een plaats bezocht door toeristen bevinden.

14. Spreek een commissie regeling met toeristische gidsen, tourbus bedrijven etc

Meer mensen = meer bereik = meer conversie = meer verkoop.

15. Nodig een lokale beroemdheid uit en nodig de lokale media uit om de escape room te bezoeken.

Beroemdheden hebben een voorliefde voor media.

Media houdt van beroemdheden.

Sluit ze op in uw Escape Room!!

16. Simpele merchandise

U kunt uw klanten kleine goedkope merchandise meegeven, zoals een sleutelhanger als een geschenk.

Zorg ervoor dat het nauw verbonden is met het thema van uw Escape Room.

17. Zorg voor een vervolgboeking

Heeft u een bordje met ‘Vraag ons hoe tot 10€ te besparen op je volgende escape room’

Sommige mensen zullen ernaar vragen.

Nu kunt u ofwel een kortingscode geven, of beter nog, meteen een nieuwe boeken.

18. Bied ze meteen na afloop een andere kamer te spelen.

Nee, niet het elke keer doen natuurlijk..

Maar als je te maken hebt met toeristen, die waarschijnlijk niet terug te komen en een van uw kamers beschikbaar is, verkoopt het meteen!

19. Verdien een referentie.

Uw beste verkopers zijn uw klanten.

Bedelen voor een referentie is gewoon verkeerd.

Verdien er een!

Hoe?

Maak de dag van iemand speciaal!

Zorg ervoor dat elke klant die heeft gespeeld …

… Terug komt voor meer plezier. Als je niet een andere kamer te bieden hebben – stuur client naar uw concurrenten.

Zorg voor een grote ontsnappingservaring, en je zal beloond worden. Vergeet geen foto te nemen op het einde!

20. Verkoop cadeaubonnen

Verkoop cadeaubonnen, en zorg ervoor dat ze zichtbaar zijn.

21. Feliciteer iemand telefonisch op zijn verjaardag

Ik ga een zeer krachtige sales tip delen.

Iets wat je concurrenten niet doen.

Hoeveel e-mails krijg je op je verjaardag?

Herinnert u zich een van de bedrijven, die u deze e-mails te sturen?

Als je net als ik – je niet meer weet waar een van deze e-mails beland zijn.

“Hey, dit is Pieter, van Escape Room x, ik wilde alleen maar zeggen van harte gefeliciteerd. Fijne dag!”

Niet iets verkopen!

Ze zullen je herinneren.

De volgende keer dat ze denken aan een escape kamer, dan vinden ze die van??

Verkocht!

Je kunt hun telefoonnummers krijgen tijdens het boekingsproces, en hun geboortedatum van Facebook of ID.

Bonus: 22. Meld je aan op Escape Room sites!

Veel succes!
Voor vragen laat gerust een reactie achter!